Marggraff Stichting wil in Zionsburg een soort Villa Pardoes vestigen

De Marggraff Stichting wil in het herbouwde Zionsburg een soort Villa Pardoes vestigen. Een verblijf voor gezinnen met ernstig zieke jongvolwassenen. Zaterdag startte officieel de herbouw van het in 2003 afgebrande landhuis én de restauratie van het park. De erven van de excentrieke Marggraff legden de ‘tweede steen’. Zij zijn blij met het herstelplan. De bijeenkomst werd bijgewoond door zo’n veertig mensen waaronder het nieuwe bestuur van de stichting, vertegenwoordigers van de gemeente Vught, de aannemer, monumentencommissie en andere betrokkenen. Ook Peter Persoon, directeur van Villa Pardoes, was aanwezig. Hij is enthousiast over de plannen van de Marggraff Stichting. ,,Het wordt een grote uitdaging maar met medewerking van de gemeente en vele vrijwilligers kan het lukken.” Persoon deelt zijn expertise met de stichting. ,,Ik heb ze het idee aan de hand gedaan om een logeerverblijf te realiseren voor gezinnen met jongeren tussen de 12 en 18 jaar die ernstig ziek zijn. Een dergelijke voorziening ontbreekt in de regio.”

Bron: Brabants Dagblad. Lees meer