Van 19 januari tot en met 9 februari 2019 wordt op NPO radio 1 een serie podcasts uitgezonden onder de titel ‘De Brand in het Landhuis’. Daarbij gaan de makers op zoek naar de waarheid omtrent geruchten die sinds december 2003 de ronde doen over de brand in Zionsburg, waarbij bewoner Ewald Marggraff op tragische wijze kwam te overlijden. Ook proberen zij te achterhalen wat er waar is van de verhalen over verdwenen roerende zaken en tegoeden. De makers hebben het afgelopen jaar weliswaar uitgebreid onderzoek verricht, maar de interpretatie van hun onderzoeksresultaten blijkt suggestief. Het bestuur van de Marggraff Stichting, de nog levende familieleden van de heer Ewald Marggraff, de adviseurs van deze familieleden en de rentmeester kunnen zich niet vinden in de wijze waarop de makers recente ontwikkelingen binnen de Marggraff Stichting schetsen en interpreteren.

3 februari 2019 Download volledig bericht