Achter de schermen bij de restauratie van Zionsburg

Het had maar weinig gescheeld of de in 2003 afgebrande villa van wijlen Ewald Marggraff was helemaal opgegaan in het 8,5 hectare grote landgoed vol prachtige, stokoude bomen. Want tussen de fundamenten van de dakloze villa groeiden sinds 2003 zaadjes van essen en vlier uit tot fier volwassen bomen. Maar nu wordt moeder natuur er definitief een halt toegeroepen zodat de restauratie kan beginnen. Rentmeester Pieck van Hoven en bestuurslid Jan Pommer van de Marggraff Stichting kijken buiten de ruïne toe hoe het de bomen uit de villa worden verwijderd. ,,Er lijkt misschien weinig te gebeuren sinds we in februari de ‘tweede steen’ hebben gelegd met de erven van Marggraff. Maar achter de schermen zijn we heel druk met al het voorwerk voor de restauratie. Overleg met de gemeente, met de Rijksdienst, noem maar op. Er zijn zelfs al speciale metselsteentjes besteld bij een steenfabriek die gelijk zijn aan de steentjes die hier gebruikt zijn.”, zegt Van Hoven.

Bron: Brabants Dagblad. Lees meer